С ясното разбиране за необходимостта от инструментариум, който да подпомогне задължените лица по ЗМИП при определяне на рисковия профил на техните клиенти, ние създадохме специализирана автоматизирана система.
Електронната система за определяне на рисковия профил на клиента осигурява бърз и качествен анализ на множеството рискови фактори, относими към оценката на клиентския риск от изпиране на пари и финансиране на тероризъм (ИП/ФТ). Тя остойностява тежестта и естеството на риска и дава препоръки за неговото управление, при съобразяване изискванията на действащата нормативна база.
Нашата система Ви осигурява:
Ние Ви гарантираме още:
Подробна информация за предлаганите от нас допълнителни услуги можете да откриете тук. (hyperlink или бутон, насочващ към раздел „ДОПЪЛНИТЕЛНИ УСЛУГИ“, подраздел „ДРУГИ УСЛУГИ“)
КАК РАБОТИ СИСТЕМАТА?
Системата позволява автоматизирано извършване на индивидуална оценка на рисковия профил на всеки отделен клиент на задълженото лице по чл. 4 от ЗМИП, като за оценката се използват три категории на риска от изпиране на пари и финансиране на тероризъм:
Определянето на рисковата категория, в която попада оценявания клиент на задълженото лице, се осъществява въз основа на специално разработена методика за оценка на риска, базираща се на сложна математическа матрица, която отчита и пресмята предварително зададените тегла на относимите рискови фактори.
Оценяваните рискови фактори са изцяло съобразени с изискванията на ППЗМИП.
При натискане на бутона „Проверка“ (Hyperlink, който да води към подраздел „ОЦЕНКИ“ в профила на потребителя, когато потребителят е влязъл в профила си, или съответно към раздел „ВХОД/РЕГИСТРАЦИЯ“, когато потребителят не е влязъл в профила си или не е регистриран потребител), системата изисква първоначално да се посочи дали оценката ще се прави за клиент – физическо лице, или за клиент – юридическо лице или друго правно образувание.
Впоследствие, системата изисква предоставянето на идентификационни данни за клиента – физическо лице, или съответно за клиента – юридическо лице или друго правно образувание, както и за неговите представляващи, управляващи и действителни собственици (когато има такива съобразно вида на клиента и начина на представителство).
След това системата прехвърля към следващия раздел, в който трябва да отговорите на набор от въпроси по отношение на клиента, които са базирани на относими и оценими рискови фактори. Именно тези въпроси са в основата на определянето на рисковия профил. По-голяма част от въпросите изискват отговор чрез просто избиране на една от опциите „Да“ или „Не“.
Вземайки предвид подадената от потребителя информация за клиента и отнасяйки я към сложна математическа матрица, отчитаща предварително зададените относителни тегла на отделните рискови фактори, системата изчислява нивото на риск, произтичащо от оценявания клиент.
Крайният резултат се визуализира в отделен прозорец и цялата информация, включително идентификационните данни и рисковата категория на клиента, заедно с отговорите на въпросите, могат да бъдат отпечатани и/или съхранени в удобен електронен формат. Съдържащите се в изготвената оценка на рисковия профил на клиента данни и форматът за съхранение на оценката отговарят на изискванията на ЗМИП и ППЗМИП.
В допълнение към резултата от проверката се визуализира и отделен прозорец, в който на базата на индивидуалния рисков профил на оценения клиент системата предлага комплект от препоръки за мерките за комплексна проверка, които се изискват от разпоредбите на ЗМИП/ППЗМИП и чрез които потребителят да може да прецени и определи по-нататъшните си действия спрямо конкретния клиент, съобразно нормативните изисквания и вътрешните си правила и процедури.
Какво друго е важно е да знаете за работата на системата?
В случай, че имате въпроси или нужда от допълнителна консултация за използването и функционалностите на системата, не се колебайте да се свържете с нас тук. (hyperlink към раздел „КОНТАКТИ“)